lørdag 30. juli 2011


Alla vi som har en ängel i himlen eller på jorden

Jag tittar på min himmel

Är den din?

Är du där bakom?

Är det där ni änglar håller till?

Jag hoppas att det är som i många av sångerna:

som en bro över mörka vatten blev du buren,

du finns där rosor aldrig dör,

jag har hört om er stad ovan molnen,

vi förstår hans vägar bättre ovan där

och när det kommer tårar från himlen när änglarna gråter

är det tårar av glädje och tårar av hopp

Jag tittar mot min himmel

Den är din

Du är där bakom

Ni änglar finns där uppe...

Dikt © Gunilla Karlsson



1 kommentar:

  1. Vackra ord, vackra tankar!! Skriver du också poesi? Ville gärna läsa i så fall ;) Sen...när jag kom hit idag o såg dikten här så kom jag att tänka på Birkan Tore. Hittade hans hemsida.

    http://askangels.com/

    SvarSlett